180 °: een tipje van de sluier

Een collega vroeg me wat ik toch met die 180° bedoelde, hij dacht dat ik iets zou bakken op 180° en dat ik daar iets over zou schrijven. Zou best kunnen want als ik iets zou bakken, is dat uiteraard wereldnieuws.

Mijn hartje brak, want het had met hem te maken of beter gezegd, met mijn werk. Wist hij veel dat de 180° inhield dat ik binnenkort afscheid zou nemen van mijn collega’s.

Ik doe al 11 jaar administratief werk. En lange tijd vond ik dat niet erg. Spannend was het niet maar ik kabbelde rustig voort. Maar ik werd onrustig. Toen ik na 10 jaar mijn job opzegde om een andere administratieve job aan te nemen, dacht ik dat die verandering me deugd zou doen. En dat was ook zo, toen alles nog nieuw en spannend was. Na enkele maanden besefte ik, dit is het echt niet wat ik mijn hele leven wil doen. Een knoop moest doorgehakt worden en dankzij mijn loopbaanbegeleider Bart, kwamen we al snel tot resultaat.

Na een grondige persoonlijkheidstest kwamen we tot de conclusie dat ik dezelfde persoonlijkheid heb als Barack Obama en Oprah Winfrey. Kortom ik zou voor niets minder gaan dan eerste vrouwelijke president van de US of A. Ik heb me toen onmiddellijk ingeschreven voor enkele cursussen, zodat ik toch al een beetje basiskennis zou bezitten als ik me zou presenteren in het Witte Huis. Helaas bleek al snel dat ik de Amerikaanse nationaliteit moet hebben om het te schoppen tot president, of een erg slechte kapper. Ik heb geen van beiden dus ik ga voor next best thing, copywriter en social media expert.

 

10308750_1462084927405363_2017372234682649390_n

Hoe dat verhaal verder verloopt, lees je in een volgend blogje.

2 reacties op ‘180 °: een tipje van de sluier

  1. Bart P.

    Snif… 😦
    Maar ter compensatie stel ik voor dat je toch eens voor die collega(s) iets bakt op 180graden ter compensatie van het leed…
    Vind je niet? 🙂

    Like

Plaats een reactie